22 Ekim 2012 Pazartesi

Çocuğunuz büyürken sizi neler bekler

D&R kargomuzdan çıkan kitaplardan biri de çocuğunuz büyürken sizi neler bekler kitabıydı. Daha önce bebeğinizi beklerken sizi beler bekler kitabını da okumuş ve çevremdeki tüm hamilelere tavsiye etmiştim.
Çocuğunuz büyürken sizi neler bekler tam bir ansiklopedi tadında, yine soru ve cevaplar ile sıkılmadan okunuyor, ancak itiraf etmeliyim ki bebeğinizi beklerken sizi beler bekler kitabında pek çok bölümü bu bende yok diyerek atlayan ben, yeni kitabı satır satır okuyorum, çünkü 3 evin tek gülü Zeyno, hem anneanne- babaanne hem arkadaş çevremiz hem de bizim tarafımızdan bir hayli şımartılıyor. 13. Ay itibari ile ay ay çocuk gelişimini anlatan kitapta şuanda 14. Ayı okuyorum ve pek çok kural ihlali yaptığımızı anlıyorum. Bugün şirin ve sevimli gelen pek çok hareketin bir süre sonra bilinçli yapılacağını ve bizi çok zor durumda bırakabileceğini bir kez daha anladım ve yapman gerekenleri öğrendim. Bakalım pratik uygulamalar nasıl olacak göreceğiz, bizi izlemeye devam edin :)


Ps: ilk denemenin notları: kitapta çocuğun sürekli hayır demesini veya hayır anlamında başını sallamasının risklerinden bahsediliyor, malumunuz Zeyno' da çok güzel baş sallanası yaparak hayır diyor epeydir, biz de bunu çok komik bulup gülüyoruz, meğer kesinlikle gülmemem lazımmış, bunu bir inada bindirmemek için soruların şeklini değiştirmeliymişiz, örneğin yemek yemek ister misin demek terine, yemekte et mi tavuk mu istersin veya uyumak ister misin yerine uyurken pembe pijamanı mı yoksa mor olanımı giymek istersin sorularını yöneltmek ve onu cevaba yönlendirmek gerekiyormuş, bugün sabah ve akşam denedim ancak sonuç şimdilik bir felaket ama bu işi becermeye kararlıyım, Arlene Eisenberg teyze seni seviyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder