22 Mayıs 2014 Perşembe

Birlikte uyuma sorunsalı

Zeyno yaklaşık 10-15 gündür bizimle uyuyor. Oysaki en övündüğüm durumlardan biriydi, Zeynoyu daha 40 günlükten beri kendi kendine uyumaya alıştırmış olmam. Herşey emziği bıraktığımız günlerde başladı, Zeyno bir destek istedi biz de yok diyemedik, sonra biz ingilteredeyken de babaannesine naz yapmış.

Okulu aradım, pedagog Raika hanımla konuştum. Zeyno’yu kendi
mekanında yatmaya alıştırmalısınız diyor.
Ben durumu anlattım, hamile olduğumu da söyledim.

Eğer Zeynep sizinle yatmaya alışırsa, bebek doğduğu zaman, bebekte en
azından bir süre sizinle yatacağı için, o esnada Zeynep’e hadi sen artık
büyüdün, kendi yatağında yatacaksın demek, çok daha ciddi bir problem olur
ve bebeğe karşı öfkelenir diyor (sen geldin, senin yüzünden ben yatakta
yatamıyorum diye).
Ne yapıp edin, Zeyno’yu kendi mekanında yatmaya alıştırın diyor.
Yatağındaki demirleri indirin, gerekirse, siz girin onun yatağında uyuyun,
o uyuyana kadar başında bekleyin, ama mutlaka onun mekanında uyumasını
sağlayın diyor.
Eğer sizin yatağınızda uyumaya devam ederse, bir süre sonra onu o yataktan
kaldıramazsınız ve yatakta 4 kişi yatmaya başlarsınız diyor. Bu yaşlarda
kazanılan alışkanlıkları bırakmak çok daha uzun zaman alır. Böyle bir
alışkanlık kazanmasına izin vermeyin. Sizi özlüyor olabilir, daha çok zaman
geçirmeye çalışmalısınız, ama asla birlikte uyumak doğru değil diyor.
İlgililerine duyurulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder