21 Şubat 2013 Perşembe

18 ay doktor kontrolümüzün notları

Elimde bir koca soru listesi ile gitmiştim Zekai beye, her zaman ki gibi sabırla cevapladı beni :)

Soruların pek çoğu ateşle ilgiliydi, onları anlattım zaten, bunlar da diğerleri ;

Acemi anne Cucu: Zekai bey, prinç ununa muhallebi yapıyorum, ne düşünüyorsunuz, sizce boş bir kalori mi?
Peygamber sabırlı doktor zekai bey: madem muhallebi veriyorsun, sadece prinç unu verme, prinç unu, yulaf unu, mısır unu, buğday unu 1'er fincan karıştır, buzdolabının kapağına koy, 200ml süt ile pişir dedi. 100ml'e bir kaşık pekmez+şeker koyabilirsin dedi. Bal koyma, öksürük yapar dedi( ben hep bal koyuyordum, zeyno'da arada bir kuru kuru öksürüyordu, belki de bundandır)

Meraklı doktor zekai bey: gece beslemesi bitti mi?
Acemi anne Cucu: upppsss, hayır,biz hala 300 ml süt veriyoruz
Şaşkın doktor zekai bey: neee yok artık, hiç gerek yok
Acemi anne Cucu: ama istiyor zeyno( yalannnnnnn, babası istiyor aslında, kız uyanmıyor bile gece, biz uykusunda ağzına dayıyoruz)
Kızgın doktor zekai bey: gecede 1 kere, 12'den hemen önce 100-120 ml süt verin, yeter, başka vermeyin, faydası yok, zararı var.
Acemi anne Cucu: inek sütü mü, devam sütü mü olsun?
Peygamber sabırlı doktor zekai bey: ikisi de olur, inek sütü veriyorsan, pekmez koyabilirsin, bal koyma öksürük yapar. Devam sütüne pekmez koymana gerek yok.

Acemi anne Cucu: ekmek pek yemiyor zeyno ısrar edeyim mi?
Peygamber sabırlı doktor zekai bey: hayır gerek yok, yemezse önemli değil, yerse beyaz ekmek veya kepek ekmek dışında istediğini verebilirsin dedi. ( beyaz ekmek sadece karbonhidratmış, kepek ekmek ise demir emilimini baskılarmış)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder