21 Şubat 2013 Perşembe

ATEŞ'e dair güzel bir yazının güncellemesi-zeyno'ya özel

15 şubatta bir yazı bulup koymuştum bloguma, ateşe dair güzel öneriler demiştim Dr. savan günay'ın yazdıkları için ama zekai bey, zeyno için bu yöntemin eksik kalacağını, daha önce de 3 kere havale geçirmiş olduğu için, zamanında önlem almazsak yeniden havale geçirmesinin mümkün olduğunu söyledi :(

Benim için hastalığın tedavisi yoktur, hastanın tedavisi vardır dedi, zeyno'nun tedavisi benim dediğim gibi olacak dedi.

Savan hocanın yazdıklarını bence diğer anneler uygulayabilir ancak 1.5 yıllık hayatına 3 havale sığdırmış Zeyno için ateş karşısında uygulayacağımız yol şu şekilde olacak;

Ateş 37.5 'in üzerinde ise şuandaki kilosuna göre 3/4 ölçek Ibuprofen(Dolven,Pedifen,Ibufen vs) vereceğiz.
20 dakikada ateş düşme eğilimi gösterirse,40 dakikayı bekle. 40 dakikanın sonunda 38.2'nin altındaysa verme, eğer üzerindeyde 8 damla novalgin damla ver.(kilo*3/4)

Bu esnada ılık banyo her zaman yaptırılabilir.

Zekai bey ateş düşürücülerin 2-3 ay devamlı kullanılması halinde zararları olabileceğini söyledi, havale zeyno'ya çok daha fazla zarar verebilir, ateş düşürücüden korkma dedi zekai bey.

Bir de diş ateşinin havale yapma olasılığı pek yok dedi, yani eğer ateşin diş yüzünden olduğuna eminsen panik yapma, ıbufen ile ateş düşer, hemen novalgin damlayı verme dedi.

Zeyno'da havale yapan ateşin soğuk algınlığı gibi durumlarda vücuduna giren mikroplardan olduğunu söyledi, bu durumda da ateş düşürücü vermekten korkma dedi.

Ben Zekai beye güveniyorum. O ne diyorsa onu yapacağım:)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder